Arnt Ove Hol
”I et Älvsbyhus kan man gå barbeint hele året”
Intervju
Tun Byrå
Fotograf
Inviso
Publisert
6 juli 2019
Oppdatert
8 juli 2022
Ved årsskifte I 2017 hadde Arnt Ove Hol bodd i den nye leiligheten sin i Molde i omtrent et år. En dag i januar kjørte han seg en tur for å se på området der dattera hans hadde kjøpt seg tomt. På turen fikk han øye på ei tomt på et byggefelt på hjemstedet hans på Mevold i Aukra kommune og falt pladask.
– Jeg hadde jo ingen planer om å bygge hus. Jeg hadde ikke tenkt tanken engang før jeg var der ute, sier han.
Kjøpte tomt på impuls
Dagen etter tok han seg nok en kjøretur i Aureosen og fikk se et vinkelhus fra Älvsbyhus som han likte godt. Dermed hadde han det han trengte for å gå videre med byggeprosessen – en fin tomt og et interessant hus.
– Informasjon jeg fant på nett om hustypen og prisen gjorde at jeg tok kontakt med Ståle i Älvsbyhus. Jeg kontaktet også utbygger og fant ut at tomta var ledig, så da reserverte jeg den for å få litt tid til å tenke meg om, sier Arnt Ove.
Forhandler for Älvsbyhus i Møre og Romsdal, Ståle Myhren, sier det har vært et godt samarbeid helt fra starten. – Arnt Ove jobber med innkjøp i fylkeskommunen og er vant til at leverandørene gjør det de skal til riktig tid og er flink til å følge opp.
Da Arnt Ove tok kontakt med Ståle, studerte de de ulike hustypene sammen for å se om de fant en god match. Til slutt var det husmodellen Tove som fristet mest. Det romslige vinkelhuset har fem rom og kjøkken som standard.
Lunt og godt
Både Arnt Ove og jack russel-terrierne Noah og Sophie trives godt i boligen. – Jeg er veldig fornøyd med huset og kvaliteten jeg har fått for prisen, sier Arnt Ove. Han mener Älvsbyhus har innfridd når det gjelder både byggeprosess, pris og funksjonalitet. I tillegg trekker Arnt Ove fram hvor godt og varmt huset er om vinteren.
– Her ute kan det blåse litt og være kaldt og surt på vinterstid, men inni huset er det alltid stabilt og varmt. I et Älvsbyhus kan man gå barbeint hele året, sier han.
Etterrettelig og serviceinnstilt
Arnt Ove fremhever at Ståle har vært ryddig helt fra første gang han tok kontakt. Han beskriver forhandleren som behagelig å jobbe med, etterrettelig og rask til å respondere. Hver gang Arnt Ove har hatt spørsmål, har han fått gode svar raskt.
– Han er veldig serviceorientert, og det setter jeg veldig pris på.
– Jeg hadde en del spørsmål om tilpasninger jeg kunne gjøre underveis, og da fikk jeg raskt avklart hva jeg kunne gjøre og hva jeg ikke kunne gjøre, sier Arnt Ove.
Som med alle husleveranser, var det mye som skulle på plass, og noen ting gikk enklere enn andre. Da Hol var uenig i en avregning i forbindelse med sluttoppgjøret, løste Ståle det på ypperlig vis.
– Ståle gikk inn og geleidet partene til en smidig løsning, sier Arnt Ove.
Hvis det oppstår tilfeller hvor en byggesak er forsinket eller lignende, er det viktig at kunden får informasjon om dette så tidlig som mulig.
– Min erfaring er at kunder setter pris på å få tidlig informasjon, og at de blir møtt med forståelse, sier Ståle. I slike situasjoner foretrekker han å ringe og ta en prat med kunden, fremfor å sende en e-post.
– I forkant kan jeg kanskje se for meg at kunden vil reagere negativt, men når vi får pratet litt, er det ofte greit likevel. De setter pris på å få vite alt så tidlig som mulig.
Arnt Ove legger også vekt på at han har fått riktig informasjon så tidlig som mulig. Han mener forhandleren gjør mer enn bare jobben sin ved å sørge for at kundene er fornøyd, også med det som skjer etter selve byggeprosessen. På spørsmål om han vil anbefale andre å bygge med Älvsbyhus, kommer svaret fra Hol kontant:
– Ja! Ubetinget!
Har du spørsmål?
Vi er her for å svare på dine spørsmål rundt byggeprosessen og hva det koster å bygge nytt hus.